Udalak hiru proiektu aurkeztu ditu Next Generation funts europarren laguntza deialdira

3
846

Mugikortasun jasangarrian oinarritutako Ekobulebarraren proiektua, Araba Etorbidea – Foruen Plaza arteko bidegorria eta Santa Teresako igogailuak gauzatzeko 993.285,00 euro eskatu ditu Udalak.

Beheko testua: Arrasateko Udala. Argazkia: MB artxiboa.

Arrasateko Udal Gobernuak Ekobulebarraren, Araba Etorbidearen – Foruen Plazaren arteko bidegorriaren eta Santa Teresako igogailuen proiektuak aurkeztu ditu Next Generation Udalerrientzako Laguntza Programaren deialdira, Hiri Garraioaren Eraldaketa Digital eta Iraunkorrerako eta emisio Txikien Eremuak ezartzeko, Europako Batzordeak ekainean onartutako Berreskuratze, Eraldaketa eta Eraldaketa Planaren esparruan.

Gogoan izan behar da laguntza-lerro honen helburuak berreskurapenerako Europako tresna gisa (Next Generation EU) sortu direla, eta enplegu-maila, jarduera ekonomikoa eta Espainiako eredu ekonomikoa iraunkortasunaren, digitalizazioaren eta gizarteratzearen inguruan eraldatzea dutela helburu.

3 proiektuek 4.233.020,00 euroko aurrekontua dute (1.828.124 € Ekobulebarrak, 346.500 € Araba Etorbidearen eta Foruen Plazaren arteko bidegorriak eta 2.058.396 euro Santa Teresako igogailuek), eta mugikortasun iraunkorrean oinarritutako plan hori gauzatzeko eskatutako funtsak 993.285,00 eurokoak dira: 743.285 euro Ekobulebarrak eta 200.000 € Santa Teresako igogailuak, eta 50.000 euro, berriz, Araba Etorbidearen eta Foruen Plazaren arteko bidegorriak, hurrenez hurren.

Maria Ubarretxena alkateak adierazi duenez, “Arrasaten etxeko lanak egin ditugu eta gure ingurunea eraldatuko duten laguntzak jasotzeko aukera dugu. 2020-30 Herri Planaren bidez ezarritako gure politika publikoak bat datoz Europako politikekin: Arrasate iraunkorragoa, sozialagoa, bateratuagoa eta herritarren zerbitzura dagoena sortu nahi dugu, eta berdeagoa, klimaren erronkari erantzungo diona”.

3 proiektu estrategiko Arrasate jasangarriagoa eraikitzeko


Ekobulebarra: helburua da kalitatezko hiri-espazio bat diseinatzea, ingurumenarekin jasangarria izango dena, eta, horretarako, hiria aisia-kalitate ezin hobeko leku batez hornitzea, oinezkoei eta txirrindulariei laguntzeko, eta zerbitzuen energia-eraginkortasuna eta espazioaren ingurumen-kalitatea bultzatzeko neurriak hartzea. Esku-hartze horren bidez, Arrasateko Mugikortasun Integraleko Plana garatuko da: espazio jarraitua, irisgarria eta ingurumenarekiko arduratsua sortzea da helburua, oinezkoen eta txirrindularien erabilera erraztuko duena. Hori guztia, bide-segurtasunaren, herritarren segurtasunaren eta generoaren eta ingurumenaren arloko hirigintzaren irizpideak zainduz.


Bidegorria: Araba Etorbidetik igarotzen den bidegorriaren eta Foruen Plazan amaitzen den beste bidegorriaren arteko lotura bultzatuko da. Helburua mugikortasun iraunkorreko sistemen bidez konektatutako udalerri bat lortzea da, ibilgailu pribatua erabili beharrik gabe. Eta, bestetik, bizikletaren erabilera hiriko garraio publikoarekin osatzea, zehazki, egungo autobus hibridoaren zerbitzuarekin eta igogailu publikoen sistemekin.

Santa Teresako igogailuak: Musakola eta Santa Teresa arteko irisgarritasuna hobetzea, hiru igogailuren bidez. Igogailuok hainbat altueratako pasabideak dituzte, Santa Teresa auzoko bizilagun gehienei zerbitzua eman ahal izateko. Helburu nagusia da Musakola eta Santa Teresa auzoen arteko lotura hobetzea, eta, zuzenean, norberaren ibilgailuaren erabilera murriztea zerbitzu eta saltokietara sartzeko, oinezkoen mugikortasuna sustatuz. Jarduketa hau bizikleta-erreiarekin osatzen da, eta Santa Teresa aldea erdigunearekin lotzen du.

3 IRUZKIN

  1. Arrasateko bidegorriak ez dira serioak.
    Espaloietan daude eta oinezkoekin partekatu behar da espazioa, arriskutsuak bihurtuz bai oinezkoentzat bai bizikletentzat.
    Gainera 5 km orduko abiadura muga daukate.
    Abiadura horretan oinez azkarrago zoaz.
    Behar ditugun bizikleta (edo patinetea) bideak, kotxeak ordezkatzeko izan behar dira. Arrasaten daudenak txurikeri bat besterik ez dute ematen, beraz bizikletaz noanean errepidetik joatera behartuta nago abiadura normal batean joan nahi badut.

  2. Ez dute eskatu dirulaguntzarik Erguineko herri eskolako komunak, Gesalibarreko eustorma edo Iturbideko eguneko zentrurako? Porlanzale hauek uztailetik hona 1.000.000€ xahutu dituzte. 2015etik hona, porlanean 31 milo xahutzeitik 32 miloi xahutzera pasatu dira!!!
    Horrelako martxan, legealdia bukatu orduko, 40 miloi konprometitzera helduko dira!! Nahikoa da! Mesedez, norbaitek gelditu dezala zorakeri hau!! Behingoz!!

ERANTZUN BAT UTZI

Zure iruzkina utzi, mesedez!
Sartu zure izena hemen