Goienagusik antolatuta, Eugenia Marínek, Oroimenaren eta Ikaskuntzaren Neurozientzia Kognitiboan adituak, ‘Ikaskuntza eta Garunaren Plastikotasuna’ hitzaldia eskaini du gaur goizean Kulturaten.
Neurozientzia Kognitiboaren barruan kokatzen den hitzaldi honetan, prozesu mentalen substratu neurobiologikoak eta horien jokabide-adierazpenak aztertzen ditu. Marínek, hitzaldian, testuinguruak eta esperientziak garuneko plastikotasunean duten eragina aztertu du, “nerbio-sistemak egitura eta funtzionamendua aldatzeko duen gaitasuna, alegia.”
Garuneko kaltea duten pazienteen analisietatik eta erresonantzia magnetikoa bezalako neuroirudi-tekniken erabileratik dator zure azterketa. “Egindako azterketen arabera, traumatismo batek eragindako kalte zerebrala jasan duten pertsonek beren gaitasunak eta nortasuna kaltetu dituzte.”
Teknika horri esker, burmuinean aldaketa bolumetrikoak gertatu dira, globalak zein tokikoak, “testuinguruaren eraginagatik eta gaitasun espezifikoak maiz erabiltzeagatik. Halaber, aldaketak aurkitu dira burmuineko eremuen sarean, gure aldez aurreko ezagutzen arabera, baita ezagutza horiek eskuratzeko ikaskuntza-estrategiaren arabera ere.”
Eugenia Marin
Eugenia Marín Memoriaren eta Ikaskuntzaren Neurozientzia Kognitiboan aditua da. Psikologia ikasi zuen Salamancako Unibertsitatean eta Madrilgo Unibertsitate Autonomoan doktoratu zen. Doktorego ondoko ikertzailea izan da Massachusettseko Teknologia Institutuan (MIT) eta Londresko University Collegen (UCL). Europar Batasuneko Marie Sk○ odowska-Curie ikerketa-kontratua izan du. 2017tik Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU) irakasle eta ikertzaile dabil. Gaur egungo ikerketa-ildoa ikaskuntza-baldintzek eta -esperientziek geroko oroitzapena nola modulatzen duten aztertzean oinarritzen da, jokabide-mailan zein maila neuralean.