Etxean kirola egiteko proposamen ezberdinak

0
1794

Gaur, denbora gutxian etxean egin ditzakezuen ariketa batzuk aztertuko ditugu, zuen gorputza ia materialik gabe, indarra eta kardioa arazorik gabe entrenatu ahal izan dezazuen, kalera edo gimnasio batera atera gabe.

Entrenamendu baten egituraketaz hitz egiten dugunean, jendea errutina, bere ariketak, serieak, errepikapenak eta atsedenaldiak antolatzeko moduan zentratzen da soil-soilik, baina oso jende gutxik hartzen ditu kontuan bi puntu oso, eta berriro diot, oso garrantzitsuak: gure errutina egin aurreko beroketa eta ondoren lasaitasunera bueltatzea. Berotzea garrantzitsua da, gure gorputza eta sistemak prestatzen eta alertan jartzen ari garen aldia baita, ondoren datorrenerako: giharrak eta artikulazioak “koipegabetzen” ari gara, gure bihotzeko pultsioak altxatzen hasten gara esfortzua ezustean ez harrapatzeko, eta “paperean sartzen” joaten gara.

Flexioak
Gure gorputz-pisua duten ariketen errutina bakar batean ere falta beharko ez litzatekeen klasiko bat, goiko tren osoan indarra irabazteko aukera emango diguna, flexioak dira: besoak (bereziki hirukoetan), bularra, sorbaldak eta bizkarra (giharrak oso ahaztuta ditugu eta buruaren, sorbalden eta aldakaren ardatzaren jarrera eta lerrokadura egonkortzen eta mantentzen laguntzen digute).

Burpees
Zure indar guztiekin maite edo gorrotatzen duzun ariketa, tarteko punturik ez duena, burpeeak pultsazioak altxatzeko gehien erabiltzen diren ariketetako bat dira, eta muskulatura gehien hartzen dutenetako bat, ia goiko trenean eta beheko trenean lan egiten baitugu.

Zankadak
Beheko treneko eta ipurmasaileko muskulatura lantzeko ariketa ezin hobea, baina, gainera, gure oreka hobetzen lagunduko diguna, zangotrabak dira.

Plantxak
Bere (ia amaigabeko) aldaera guztietan, ariketa onenetako bat, onena ez esatearren, korearen muskulaturaren indarra lantzeko, maila orokorrean jarrera egokia mantentzeko hain garrantzitsua, eta beste ariketa batzuk eginez lesioak prebenitzeko bitarteko bat.

Ipurmasailetako zubia
Ipurmasailetako zubia ariketa ona da jende gehienak gehien ahaztutako eremuetako bat lantzeko (ipurmasailetatik aparte): muskulatura iskiosurala. Eta ariketa hori egiteko, oinak lurrean jarrita egin dezakegu, edo, are gehiago, oinak sofa edo aulki txiki bat bezalako gainazal goratu batean bermatuta.

ERANTZUN BAT UTZI

Zure iruzkina utzi, mesedez!
Sartu zure izena hemen